Sa ne linistim mintea este ceva la care tanjim cu totii in aceste vremuri complicate. Din acest motiv, hai sa aflam mai multe despre una dintre variantele disponibile ce ne ajuta in acest sens, si anume postura lotus sau Padmasana. Aseaza-te, incruciseaza-ti picioarele, infloreste ca o floare de lotus si elibereaza hormonii de stres acumulati. Postura Lotus te va face sa intineresti! Respira profund de cateva ori si pregateste-te pentru urmatoarele informatii legate de beneficiile Pozitiei Lotus.

Ce este Postura Lotus

In culturile asiatice, Floarea de Lotus este sacra si este folosita ca simbol al cresterii spre perfectiune si iluminare, deoarece ea are radacinile in namolul de pe fundul iazului, dar se ridica si infloreste deasupra apei, pura si impecabila, oferind splendoarea ei intregului peisaj.

Padmasana yoga este o pozitie meditativa fundamentala. Este o asana de sedere cu picioarele incrucisate, care urmeaza vechea traditie indiana. Mai mult cunoscuta ca Postura Lotus, este o pozitie meditativa consacrata din timpuri imemoriale, folosita in mod frecvent in traditiile budiste si jainiste.

Postura Lotus conecteaza mintea, trupul si spiritul, dar in acelasi timp favorizeaza si stabilitatea fizica datorita respiratiei naturale.

Aceasta este o pozitie care transcede atat religia, cat si timpul. Este simbolul metaforic al renasterii, puritatii, fortei, spiritulitatii si iluminarii. Urmarind mitul si partea culta-religioasa, putem observa cum Lordul Shiva, zeul ascetic al meditatiei in hinduism, Siddhartha Gautama, fondatorul budismului si Tirthankara al jainismului, descriu Postura Lotus in timp ce mediteaza.

Postura lotus practicata de fondatorii buddismului si jainismului
Siddhartha Gautama si Tirthankara

Nu vom pune insa accent pe conceptele mitologice si religioase, ci pe utilizarile Pozitiei Lotus pentru beneficiile ei reale, dovedite de practicanti, informatii care cu siguranta te vor impresiona si daca inca nu practici, poate te vom inspira sa pornesti!

Ce ar trebui sa stii inainte de a incepe sa practici postura lotus

Iata cateva mici detalii pe care trebuie sa le avem in vedere inainte de a incepe aceasta experienta inaltatoare:

  • Padmasana este o pozitie meditativa si este recomandata a fi practicata in fiecare dimineata devreme, la primele straluciri ale diminetii. Este cel mai bun moment pentru a-ti improspata mintea si corpul. Cu toate acestea, nu te impiedica nimic sa o practici si seara.
  • O alta recomandare ar fi aceea de a fi practicata inainte de a manca ceva, cu stomacul gol. Daca vrei sa o practici de mai multe ori pe zi, ca si serie de exercitii, este indicat sa o faci dupa 4-5 ore de la ultima masa.
  • O recomandare intima, cat se poate de serioasa este sa iti curata-ti intestinele inainte de a practica o asana profunda.
  • Deoarece este o pozitie meditativa, gaseste un loc linistit si calm, departe de galagia care ar putea sa te distraga
  • Postura Lotus este una dintre cele mai bune asane pentru contemplare, asa ca este necesara o practica zilnica.
Pozitia lotus meditatie
Postura Lotus practicata zilnic in yoga pentru echilibru si o stare de bine constanta
Postura lotus sau padmasana beneficii
Postura Lotus ofera beneficii pentru corpul fizic, mental si emotional

Practica Postura Lotus pentru urmatoarele 12 beneficii

Inainte de a te initia in tot ceea ce reprezinta postura Lotus, este important sa fii constient de beneficiile acestei pozitii. Utilizarile posturii sunt multiple si efectele sunt nenumarate, de la nivel fizic la nivel spiritual. Aceasta este o postura care te intinereste atat in interior, cat si in exterior.

1. Postura Lotus este recomandata pentru ameliorarea stresului mental

Deoarece este o pozitie meditativa, relaxeaza atat mintea, cat si corpul. Prin practica, intinderile din timpul asanei atenueaza stresul retinut, relaxand in acest fel muschii incordati. Tiparul de respiratie al acestei pozitii de yoga ne elibereaza mintea si elimina atat gandurile cat si emotiile negative, acestea fiind inlocuite cu o energie pozitiva care calmeaza creierul si corpul.

Ce poate fi mai linistitor decat o minte relaxata si o pauza pentru un creier care gandeste prea mult?

2. Imbunatateste digestia

Postura Lotus ofera abdomenului un masaj bland, reusind in acest mod sa stimuleze digestia. In afara de asta, redirectioneaza fluxul sanguin inapoi catre abdomen, aceste lucru ajutand procesul de digestie. Postura Lotusului ajuta la eradicarea problemelor digestive comune, cum ar fi constipatia sau stomacul lenes, prin activarea digestiei.

3. Femeile pot avea o nastere mai usoara daca practica postura lotus

Acestea este unul dintre cele mai mari beneficii ale acestei posturi. Postura Lotus intareste zona pelviana si lucreaza pe stabilitatea si forta muschilor pelvieni. In acest fel, durerile si contractiile in timpul nasterii nu sunt atat de intense.

Postura Lotus poate fi practicata si in timpul sarcinii, insa fara prea multa solicitare si intinderi. In acest fel soldurile au mobilitatea necesara pentru o nastere usoara si mai putin dureroasa.

4. Postura lotus intareste articulatiile genunchilor si gleznelor

Postura lotusului se realizeaza cu picioarele asezateunul peste celalalt, ceea ce presupune anumite intinderi musculare si extensii. Intinderile continue ale genunchilor si ale articulatiilor gleznelor, le ofera forta si rezistenta necesare pentru a indeplini functiile necesare. Astfel, aceasta postura este un bun tratament pentru persoanele care sufera de sciatica.

Transformarea acestei posturi intr-o rutina zilnica eradicheaza multe probleme de sanatate legate de oase si articulatii. In plus, creste flexibilitatea oaselor si a articulatiilor, usurandu-ne activitatile zilnice.

5. Redu crampele menstruale practicand aceasta postura

Crampele menstruale sunt frecvente la majoritatea femeilor in perioada menstruatiei si uneori chiar putin inainte de aceasta. Postura Lotus, prin masajul sau usor al zonei abdominale, reduce intr-o masura crampele menstruale. Postura reuseste sa faca zona peviana mai puternica si elastica, reducand astfel riscurile de aparitie a crampelor sau reducand intensitatea acestora.

6. Trezirea constiintei prin postura lotus

Postura lotus, fiind o postura meditativa, ajuta treptat la cresterea puterii noastre de concentrare. Tiparul de respiratie si meditatia activeaza chakrele, sporind astfel vigilenta. Cei care practica aceasta postura, devin constienti de mult mai multe lucruri. Acesta este un beneficiu al acestei practici, deoarece in aceasta lume competitiva, avem nevoie de puterea de a intelege si observa lucrurile.

7. Scapa de frici si de anxietate prin practica Lotus

Ori de cate ori te simti anxios sau simti prezenta fricii, pune-te pe salteaua de yoga, incrutiseaza-ti picioarele si adopta postura Lotus. Cu coloana vertebrala dreapta si cu soldurile deschise, vei reusi sa iti controlezi gandurile si sa le intelegi. Simte energia cum circula de jos in sus pe coloana si simte cum te eliberezi de frica. Aceasta asana de yoga iti calmeaza porcesul de gandire si este cunoscuta a fi una dintre cele mai bune deschizatori a mintii si cu ample beneficii spirituale.

8. Postura Lotus poate sa combata insomnia

Simpla postura a lotusului, cu pozitia asezata si picioarele rasucite, ajuta la combaterea tulburarilor de somn. Respiratia controlata iti trezeste constiinta si iti confera o stare de bine. In urma eliberarii stresului, se imbunatateste somnul.

9. Practicarea posturii duce la imbunatatirea posturii si la o sanatate optima a coloanei vertebrale

Fiind o pozitie sezanda, postura lotusului se realizeaza cu coloana vertebrala dreapta. Mentinerea pozitiei drepte pe o durata prelungita de timp imbunatateste postura corpului. Acest lucru reduce riscul de a avea dureri de spate.

10. Reduce tensiunea musculara

Postura lotus este o pozitie meditativa care intinde muschii destul de intens. In acest mod, tesuturile musculare sunt stranse sunt deschise, reducand astfel tensiunea musculara. Odata ce procesul este inceput, presiunea musculara este normalizata si mentinuta.

11. Imbunatateste circulatia si respiratia

Practicarea repetata a posturii lotus deschide plamanii si mareste capacitatea acestora de a sustine respiratia si permite un aport mare de oxigen. Felul in care respiram in timpul posturii este cel care aduce aceste beneficii. Deoarece aportul de oxigen este mare, debitul de sange prin vasele care transporta oxigen, este, de asemenea mare, imbunatatind astfel circulatia. Acest lucru reduce riscul de atac de cord sau de accident vascular cerebral.

12. Practica Lotus restabileste nivelul de energie

Cresterea ratei metabolice in urma practicarii este un beneficiu important. Deoarece creste fluxul sanguin, goleste spatiul pentru energie pozitiva, crescand astfel nivelul de energie, atat intern, cat si extern.

Poartă bijuteriile care îți amintesc să înflorești ca un lotus!

Postura Lotus vine cu nenumaratele sale beneficii, insa pentru a-ti aminti in permanenta de aceasta practica si pentru a o avea in vedere, iti recomandam sa porti o bijuterie cu simbolul florii sau a posturii lotus!

Cum se practica Postura Lotus

Postura lotusului rezoneaza literalmente cu numele sau! Lotusul fiind simbolul metaforic al puterii si luminii care infloreste din noroi, intr-un fel simbolizeaza ca in mijlocului haosului, si al stilului de viata zgomotos si plin de griji, ar trebui sa iti pui bazele adanc in interiorul tau! Este foarte important sa ai grija de radacinile tale si sa mentii un echilibru in viata in tot ceea ce faci.

Invata postura lotus
Pentru inceput, pregateste salteluta de yoga si aseaza-te cu picioarele intinse spre fata ta. Apucand laba unuia dintre picioare pe rand, il tragi ajutat de palme spre exterior, apoi maxim spre partea interioara. Repeti cu celalalt picior. Acest exercitiu de intindere a muschilor si articatiilor promoveaza o mai usoara intrare in Postura Lotus. Dupa aceasta incalzire a picioarelor, incruciseaza un picior peste celalalt, plasand piciorul in pliul soldului opus. Apoi incruciseaza celalalt picior peste gamba primului, gasind cealalta cuta de sold.

Aceasta postura poate fi foarte dificila pentru persoanele cu soldurile si coapsele stranse si necesita practica in timp pentru a ajunge in acest stadiu.

Atentie! Acest exercitiu nu este recomandat celor cu leziuni la genunchi, cu dureri sau rani la glezne. Aceste exercitiu intinde destul de mult genunchii si gleznele si nu este necesar sa fie supuse stresului in situatia in care exista riscuri medicale.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Shopping Cart
Scroll to Top